close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מיקסר מוגבר – למי הוא מתאים ואיך בוחרים?

מערכת שורשכד כסליו, תשעט02/12/2018

במיקסר מוגבר משתמשים למשל במקומות בהם נערכים אירועים חגיגיים ומושמעת מוסיקה

תגיות:
אחד ממוצרי האלקטרוניקה המרכזיים ביותר בעולם הסאונד וההגברה הוא מיקסר מוגבר. במיקסר משתמשים פחות או יותר בכל מקום בו יש סאונד (פשוט במקרים רבים המיקסר מובנה בתוך אחד המכשירים האחרים), ובמיקסר מוגבר משתמשים למשל במקומות בהם נערכים אירועים חגיגיים ומושמעת מוסיקה, במקומות בהם מופיעים אומנים ומוסיקאים, במסיבות קריוקי, בכל מקום בו מנגן DJ וכו'. לכן, עבור כל אחד מסוגי השימושים הללו עשוי להתאים מיקסר מעט שונה. מהו בעצם תפקידו המרכזי כל כך של המיקסר וכיצד מומלץ לבחור מיקסר מוגבר?

המכשיר שמרכז את כל ערוצי הסאונד ומאפשר שליטה נוחה ויעלה בהם
עבור מי שאינו מכיר ממש את המושג "מיקסר", נסביר בקצרה כי מיקסר הוא מכשיר אלקטרוני מורכב, אליו מחברים מכשירים שונים (החל ממחשב המנגן מוסיקה ועד לכלי נגינה של ממש), ואילו המיקסר מאפשר לשלוט על כל הערוצים השונים של המכשירים השונים הללו בצורה נוחה ויעילה. חישבו, למשל, על תקליטן בחתונה ממוצעת – על התקליטן לתמרן בין כמה מחשבים או מערכות מהם הוא מספק מוסיקה, לחבר את המיקרופון אשר משמש להגביר את החופה, להשמיע את הסאונד של סרט החתונה כשזה מוקרן ועוד. בין כל אלו הוא צריך לתמרן ולעבור בצורה חלקה וקלה, על מנת שהאורחים לא ישמעו את המעברים ויתקבל סאונד נקי, חלק ונעים לאוזן. אותו הדבר נכון במידה זו או אחרת גם לכל מסיבה, מקום בו מופיעים אומנים או נערכות הצגות וכו'.

מהו מיקסר מוגבר ועל פי מה בוחרים?
ההבדל בין "מיקסר מוגבר" לבין מיקסר רגיל הוא כי במקרה של מיקסר מוגבר אין צורך במגבר, בנוסף למיקסר, אלא המגבר מובנה בתוך המיקסר עצמו. לכן, ניתן לחבר מיקסר מוגבר ישירות לרמקולים פשוטים (פאסיביים) מסוגים רבים ושונים, ואין צורך ברמקולים מוגברים גדולים על מנת להשתמש במיקסר ולהוציא סאונד טוב.

הבחירה של מיקסר מוגבר, בדומה למיקסר רגיל, צריכה להיעשות על סמך כמה פרמטרים עיקריים. כמובן שהצרכים הספציפיים של אותו לקוח הם שמכתיבים את סוג המיקסר המוגבר המתאים ביותר עבורו. מיוצרים כיום מיקסרים מוגברים המיועדים לנישות ספציפיות ביותר – מיקסר אומנים המתאים להופעות חיות של זמרים וכלי נגינה, מיקסר לדי ג'יי, מיקסר לקריוקי וכו'.

ספציפית, נבדלים ביניהם מיקסרים מוגברים שונים בפרמטרים מרכזיים כמו מספר הכניסות הערוצים – כמה מכשירים/מיקרופונים שונים ניתן לחבר למיקסר בו זמנית, ועד כמה טוב הוא יודע להתמודד עם כמות זו או אחרת של ערוצים שונים?

כמובן שגם המחיר הוא פרמטר מרכזי בחיפוש אחר מיקסר מוגבר מתאים, כאשר טווח המחירים במוצר זה רחב יחסית ויכול לנוע על פני אלפי שקלים. עם זאת, חשוב להבין כי מיקסר הוא כאמור אחד המכשירים המרכזיים והחשובים ביותר בכל סיטואציה בה יש בו צורך. לכן, מומלץ ללכת קודם כל על פי הצרכים שלכם מאותו מיקסר, גם אם המחיר של המוצר המתאים ביותר עבורכם הוא גבוה יותר מחלק מהאלטרנטיבות. בסופו של דבר, מיקסר איכותי יותר אשר גם מתאים יותר לצרכים שלכם יחזיק מעמד לאורך זמן רב יותר ויספק לכם בדיוק את מה שאתם צריכים, כך בטווח הארוך מדובר בקנייה משתלמת בכל מקרה...

התמונה נלקחה מאתר היצרן של חברת PHONIC
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה